Interculturele communicatie


Omschrijving:

Mensen uit verschillende landen en culturen komen steeds vaker beroepsmatig met elkaar in contact. Daarbij komt men tot de verwarrende ontdekking dat elkaars taal spreken geenszins de garantie biedt dat interculturele communicatie effectief verloopt. In dit boek wordt inzichtelijk gemaakt hoe de culturele normen en waarden, meer dan de taal, bepalend zijn voor denken, communiceren en handelen en hoezeer deze normen en waarden verschillen tussen westers en niet-westers georienteerde burgers. In 1990 verscheen de eerste druk van dit boek en de structuurtheorie die aan deze versie ten grondslag ligt is veel besproken, gebruikt, gedoceerd en becommentarieerd. Deze druk is, na 17 jaar, het resultaat hiervan, waarbij de kern - de cases vertaald naar de belangrijkste maatschappelijke structuren - uitgebreid is.

    EAN Code:
  • 9789031351329



Webwinkel: BookSpot
 
Prijs: € 47.95
 

©2022 Grote keuze op Tijdschriftdeal.nl | Privacy statement